Un dels avantatges que té utilitzar les PDI a les classes és que el mestre pot observar com, el primer cop que la fem servir, la motivació dels alumnes augmenta considerablement,perquè és una novetat i aporta a les classes dinamisme i interactivitat a l’explicació dels exercicis i la realització d’aquests.
La motivació és més gran en cicles de secundària i batxillerat, mentre que als nens de primària la motivació és menor, els més petits s’acostumaran més ràpidament a aquesta nova manera d’ensenyar i en poc temps ja estaran familiaritzats amb les PDI. Ja no ho consideraran com una innovació.
Els alumnes, al estar més motivats, estaran molts més disposats a aprendre i romandran més atents a allò que el mestre explica, cosa que augmentarà la cooperació i col•laboració a classe.
Quin és l’inconvenient? Aquesta motivació no durarà sempre. A llarg termini, quan implantem les PDI a totes les escoles tots ja estaran acostumats i la motivació anirà decreixent a poc a poc. Tot i així, una pissarra digital SEMPRE motivarà més que una pissarra de color verd juntament amb un guix.
Com a conclusió crec que el que s’hauria de fer després d’aprofundir en utilitzar perfectament una PDI, és aprendre a innovar en les classes. Tot i que per al professorat requereix un esforç també, perquè la majoria d’ells no estan acostumats. Val la pena posar-se les piles en aquest tema perquè hem de fer el necessari per a motivar als nostres alumnes, i aquest és un bon mètode. Moltes vegades, encara que la culpa no és nostra, tenim a la mà moltes eines per solucionar-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada